نبات زعفرانی برای سرما خوردگی و قیمت خرید کیلویی

یکی از درمان های قطعی سرماخوردگی مصرف نبات زعفرانی است و قیمت خرید هر کیلو و عمده آن ارزان تر است.

همچنین مصرف آب نبات برای تسکین دل درد و بسیاری از دردهای شکمی توصیه می شود.

نبات زعفرانی کیلویی

شیرین کننده های مختلفی وجود دارند که اغلب با نوشیدنی های گرم مصرف می شوند و آب نبات یکی از شناخته شده ترین آنهاست که به ازای هر کیلوگرم ارزانتر است و برای سرماخوردگی مفید است و می توان آن را با چای داغ مصرف کرد تا عوارض ناشی از این بیماری را به حداقل برسد.

نبات زعفرانی کیلویی

این نبات از نیشکر به دست می آید و به جای نوعی شکر مصرف می شود که می توان آن را نمونه اولیه آب نبات های امروزی دانست و برای تنوع در شکل و رنگ و طعم آن اغلب در زعفران، هل، دارچین و یا به صورت شاخه ای، چوبی، مایع و … تولید می شود که بسته به افزودنی طبیعی که برای طعم دادن به شیرینی استفاده می شود، گاهی رنگ طلایی و گاهی سبز یا قهوه ای دارد.

با شروع فصل سرما هر روز بر تعداد مبتلایان به سرماخوردگی یا آنفولانزا به طور تصاعدی افزوده می شود و بیشتر افراد ترجیح می دهند قبل از مراجعه به پزشک اقداماتی را برای کاهش شدت بیماری با درمان های سنتی مانند مصرف نبات زعفرانی انجام دهند و در نهایت اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد برای مصرف داروهای شیمیایی به پزشک مراجعه کنید.

نبات را می توان به عنوان یک شیرین کننده عالی برای انواع دمنوش ها و دمنوش ها استفاده کرد و از فواید سرشار آن می توان به ویژه برای رفع علائم سرماخوردگی استفاده کرد که تنها در این مورد موثر نیست و سرشار از خواص دیگری است که همه برای سلامت انسان مفید است آنها نیز مفید هستند.

کاربردهای نبات بسیار گسترده است و علاوه بر مصرف غذا، به یکی از نمادهای اصلی سفره عقد تبدیل شده است که به آن زیبایی بیشتری می بخشد و برای شروع یک سفره عقد به عروس و داماد هدیه داده می شود.

در این مقاله فقط به جنبه خوراکی نبات توجه شده است. و به بررسی فواید آن برای درمان سرماخوردگی می پردازیم.

اگر سرما خورده اید و سرفه های بلغمی مداوم دارید، حتما با نوشیدن چند نوبت دمنوش نباته برای رفع عفونت های ویروسی اقدام مفیدی انجام دهید، مخصوصا اگر نباتی زعفرانی باشد. آنها رفته اند و دیگر عفونتی در گلو وجود ندارد.

آب نبات نسبت به شکر طعم گرم تری دارد و به خوبی می تواند گلودرد را تسکین دهد و آن را نرم کند و همیشه توصیه می شود در هنگام سرماخوردگی همراه با داروهای تجویز شده توسط پزشک، نبات را به لیست غذاهای خود اضافه کنید و خوردن آن با چای ضروری نیست زیرا گذاشتن یک تکه آب نبات در دهان نیز می تواند موثر باشد و سرفه و گلودرد را تسکین دهد.

 

نبات زعفرانی کیلویی

قیمت نبات زعفرانی

یکی از راه های تنوع بخشیدن به مواد غذایی مختلف، طعم دادن به آن ها است و گیاه زعفران یکی از مدل های پرطرفدار است که نسبت به بقیه طعم ها قیمت گران تری دارد، اما ارزش غذایی فراوان و خواص مفید فراوانی به آن اضافه می شود. .

زعفران گران‌ترین ادویه جهان است که علاوه بر رنگ، عطر و طعم مطبوع، در فواید آن بسیار مشهور است و افزودن آن به هر ماده غذایی ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد و هنگامی که نبات با طعم زعفران مخلوط می شود، در واقع به یک شیرین کننده طبیعی با ارزش تبدیل می شود.

با توجه به قیمت روز زعفران و حجم زعفران مصرفی، گیاه زعفران ارزش گذاری شده و به دست مشتریان می رسد، زعفران موثر خواهد بود و اگر خریدار بخواهد این محصول را ارزانتر تهیه کند باید از روش های سفارش مستقیم استفاده کند.

متأسفانه عده ای سودجو با ادعای فروش نبات زعفرانی با رنگ های مصنوعی به مشتریان، قیمت بالایی برای آن در نظر می گیرند کهمی تواند بسیار جذاب باشد.

برای تهیه زعفران اصل با قیمت ارزانتر توصیه می شود با مراجعه به فروشندگان مطمئن در این زمینه، خرید بدون واسطه و سفارش عمده را انجام دهید زیرا سه عامل ذکر شده مهمترین راهکار در تهیه زعفران ارزان می باشد.

خواص نبات زعفرانی

در میان چاشنی‌ها و شیرین‌کننده‌های ارگانیک که در بین ایرانی‌ها محبوبیت بالایی دارد، شکی نیست که نبات زعفرانی با خواص فراوانی که برای بدن دارد، جایگاه ویژه‌ای دارد و تقریباً در هر خانه‌ای می‌توان نمونه‌هایی از آن را یافت.

رنگنبات ساده به طور طبیعی سفید است و به نبات شیرین سفید معروف است، اما می توان آن را با ادویه های مختلف رنگ آمیزی کرد و با طعم های مختلف تولید کرد که بر اساس ماهیت هر ادویه استفاده شده، ارزش غذایی و فواید متفاوتی به شیرینی می دهد. به عنوان مثال گیاه زعفران یکی از پرمصرف ترین انواع این شیرین کننده است که خواص ذکر شده زیادی دارد:

• مصرف گیاه زعفران به شما انرژی، نشاط و روحیه شادتر می دهد.

• گیاه زعفران اغلب برای تسکین دل درد یا نفخ معده استفاده می شود.

• یکی از ویژگی های جالب گیاه زعفران درمان تنگی نفس یا حتی تپش قلب است.

• هرگاه فردی در ناحیه معده احساس درد کرد و با انقباض عضلانی در آن مواجه شد، بهترین راه درمان آن مصرف گیاه زعفران است.

خواص نبات زعفرانی

• ترکیب ساده چای و نبات زعفرانی می تواند احساس خواب آلودگی و خستگی را از بین ببرد.

• گیاه زعفران می تواند در درمان تکرر ادرار موثر باشد، برای این منظور با هیچ چایی ترکیب نمی شود بلکه باید تکه کوچکی از گیاه را در دهان گذاشت تا به آرامی حل شود.

• کودکانی که با آب‌ریزش مداوم مواجه می‌شوند یا حتی بزرگسالانی که هنگام خواب با این مشکل مواجه می‌شوند، می‌توانند برای حل این مشکل به هر شکلی آب نبات مصرف کنند.

• قند موجود در آب نبات ها از نوع ساکارز است و به سرعت جذب سلول های خونی می شود و به تمام نقاط بدن منتقل می شود، به همین دلیل پس از مصرف نبات سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و احساس می کنیم انرژی بیشتری داریم.

بریا خرید نباتهای خوشمزه فرم داخل سایت را پر کنید.

  • تبلیغات:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما