کاربرد شیر خشک رژیمی برای بزرگسالان

شیرخشک یک منبع پروتئینی بسیار خوب با ارزش غذایی بالا و کیفیت عالی است که به عنوان شیرخشک رژیمی برای بزرگسالان و کودکان شناخته شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مواد مغذی موجود در شیر یا اسیدهای آمینه آن در دسترس هستند و به راحتی قابل هضم هستند.

همچنین آب پنیر دارای پروتئینی است که بیست درصد پروتئین شیر است و برای سلامتی بدن مفید بوده و ارزش بالایی دارد.

در تهیه شیرخشک دارای ویتامین ها و مواد معدنی بالا از جمله منیزیم، فسفر و کلسیم بوده و برای تقویت بدن و استفاده بهینه از آن در محصولات مشابه استفاده می شود، چیزی معادل 1300 میلی گرم کلسیم در بسته های 100 گرمی شیرخشک وجود دارد.

 

از کاربردها و مزایای استفاده از شیرخشک می توان گفت که شیر یک غذای سالم، کامل و مقوی است که حاوی اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، مواد معدنی و مواد معدنی محلول است و میزان مواد مغذی شیر گاو متفاوت است و همچنین در تمامی فرآورده های جانبی شیرخشک بدون چربی، شیرخشک با پودر کره و … مواد مغذی مختلف خود را حفظ کرده اند.

در تهیه شیرخشک از شیر گاو استفاده می شود که به عنوان منبع غنی و بزرگ پروتئین با کیفیت در سراسر جهان شناخته می شود.

در شیر، کل مواد جامد بدون چربی مورد استفاده در تهیه شیرخشک حدود 38 درصد است و مقدار قابل توجهی آنزیم های مختلف در شیرخشک وجود دارد، پودر شیر به طور کلی حاوی حدود 80 درصد پروتئین کازئین و 20 درصد پروتئین آب پنیر است.

پروتئین کازئین خود شامل آلفا کازئین، بتا کازئین، گاما کازئین و کاپا کازئین است، پروتئین های آب پنیر که پروتئین های سرم شیر هستند، زمانی که کازئین موجود در شیر توسط آنزیم ها یا اسید انعقادی جذب می شود، در محلول باقی می مانند.

پروتئین بتا-لاکتوگلوبولین و آلفا-لاکتازبومین، ایمونوگلوبولین ها، پروتئین پروتئاز و آلبومین سرم خون برای تولید پروتئین آب پنیر استفاده می شود که برای ورزشکاران استفاده می شود.

ساختار اصلی پروتئین اسیدهای آمینه است، تنها بیست اسید آمینه ضروری در بدن انسان وجود دارد و تعدادی از این اسیدهای آمینه ضروری باید از وعده های غذایی تامین شود.

شیرخشک مانند گوشت بوقلمون حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن انسان است و به عنوان مکمل غذایی برای کودکان استفاده می شود و تمام نیازهای روزانه کودکان به مواد مغذی را تامین می کند و دارای مقادیر قابل توجهی است.

وجود لیزین در بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این ماده اولین محدود کننده اسید آمینه است و افراد با رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین گیاهی و غلات باید توجه داشته باشند که میزان بالای این ترکیب در بدن آنها مانع از جذب آن نمی شود.

به دلیل محتوای غنی و ارزش غذایی بالای پروتئین شیر، از این محصول بیشتر در رژیم غذایی استفاده می شود.

کاربرد شیر خشک رژیمی

در این مقاله با استفاده از شیرخشک رژیمی بیشتر آشنا خواهید شد.

شیر حاوی کربوهیدرات است و لاکتوز یکی از اجزای کربوهیدراتی شیر است و حدود 54 درصد از مقدار مشخصی از مواد جامد بدون چربی موجود در شیر و همچنین حاوی مقادیری الیگوساکارید، گالاکتوز و گلوکز است.

تحقیقاتی که در سال های اخیر در مورد ترکیبات شیر ​​و ماست یونانی انجام شده است نشان می دهد که گالاکتوز موجود در شیر نقش بی نظیری در رشد سلول های مغزی نوزادان دارد.

 

کاربرد شیر خشک رژیمی

نوزادان از ترکیب لاکتوز به عنوان تنها کربوهیدرات و اولین غذا به وفور استفاده می کنند که باعث رشد و تکثیر اسید لاکتیک مفید در دستگاه گوارش و بهبود مبارزه با اختلالات گوارشی می شود.

هضم لاکتوز در معده و روده انسان به کندی انجام می شود و در مقایسه با هضم گلوکز، فروکتوز می تواند از این ماده غذایی با ارزش برای رژیم غذایی بیماران دیابتی استفاده کرده و از مزیت بزرگ شیرخشک بهره مند شود.

همچنین لاکتوز موجود در شیر و لبنیات با تحریک روده ها باعث جذب بیشتر کلسیم می شود، بدن برخی افراد به دلیل کاهش سطح لاکتوز با متابولیسم این ماده واکنش نشان می دهد که به آن بی ثباتی لاکتوز می گویند.

این اختلال باعث بروز مشکلاتی در بدن افراد می شود و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند یک وعده غذایی با ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر شیر در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

از دیگر مواد تشکیل دهنده شیر خشک می توان به چربی آن اشاره کرد که در غذاها و لبنیات باعث ظاهر، بافت، طعم و سیری منحصر به فرد این غذاها می شود.

چربی شیر منبع انرژی است و اسیدهای چرب ضروری موجود در شیر و ویتامین های محلول در چربی باعث واکنش های شیمیایی بسیاری برای بهبود سلامت می شوند.

اسیدهای چرب موجود در شیر با توجه به تعداد زنجیره هایشان شناخته می شوند، تا کنون بیش از 400 نوع اسید چرب در ترکیب شیر شناخته شده است، بنابراین ارزش غذایی بالایی دارد.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات چربی شیر برای بسیاری از بیماری های مزمن مفید است.

در مورد ویتامین های شیر و ماست پرچرب گفته می شود که از مواد ضروری برای رشد انسان هستند و بیشتر این ویتامین ها به صورت محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K هستند.

اسیدهای چرب موجود در شیر با توجه به تعداد زنجیره هایشان شناخته می شوند، تا کنون بیش از 400 نوع اسید چرب در ترکیب شیر شناخته شده است، بنابراین ارزش غذایی بالایی دارد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات چربی شیر برای بسیاری از بیماری های مزمن مفید است.

ویتامین D محلول در چربی همچنین برای محافظت و تقویت استخوان ها و در فرآیند هضم و جذب غذا و همچنین برای جذب کلسیم و فسفر از روده موثر است.

 

کاربرد شیر خشک رژیمی

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ترمیم‌کننده بدن است و برای بهبود زخم‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده و همچنین ایجاد بیماری‌های خودایمنی که در آن سلول‌ها و بافت‌ها در معرض تخریب قرار می‌گیرند بسیار مفید است.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که از سطح غشای سلولی و لیپوپروتئین ها در برابر رادیکال های آزاد و اکسیداتیو محافظت می کند.

ویتامین E برای سلامت غشای سلولی و تحریک پاسخ ایمنی مفید است و همچنین برای لخته شدن خون در فرآیند انعقاد سلول های خونی بسیار مفید است.

برای بهره مندی از خواص بی نظیر این ماده غذایی و خرید شیرخشک می توانید به وب سایت ما مراجعه کرده و سفارش دهید.

  • تبلیغات:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما